Vulcan Rijders Forum Holland forum index Vulcan Rijders Forum Holland
Kawasaki Vulcan

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Een 900 of zwaarder?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Vulcan Rijders Forum Holland forum index -> De Babbelbox
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vfr63
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 11:50 pm    Onderwerp: Een 900 of zwaarder? Reageer met quote

Ik rijd al jaren met veel plezier op een Honda VFR 800 fi. Mijn vrouw rijdt geen motor meer maar wil wel graag achterop. Op de VFR gaat dat niet zo lekker. We hebben besloten dat er een motor bij moet komen waar dat wel goed op kan. Voor mij staat in ieder geval vast dat dit een custom moet worden omdat ik dat ook altijd al mooi heb gevonden. Het wordt in ieder geval een Vulcan! Of dit een 900 of 1500 moet worden weet ik nog niet.
Ik hoop dat de meer ervaren Vulcan rijders mij hierbij raad kunnen geven.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Bitchin
Superman!!!!

BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 5:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, tis maar wat je zelf wilt
De 1500 of de grotere hebben meer plek, ook voor bagage, de 900 kan je net effe wat makkelijker kwijt in een schuurtje
Het ligt ook aan je lengte, zijn jullie allebei rond de 1.60 tja dan is een 900 mooi zat, zijn jullie 2 meter dan zou een 1500 net kunnen
Ook de smaak telt mee, de 1700 heeft mooie elementen, maar zat waardoor ik de motor toch niet zo mooi vindt. Ik hou van de eerste 1500 classic modellen en de 800 modellen, daarna vind ik persoonlijk het design van bijv tankconsole en luchtfilter behuizing minder
met de 1500 ga je een paar jaar ouder rijden dan de 900, maar een 1500injectie is nog prima te rijden
Verder is ook het financiele plaatje bekangrijk, ik zou best de 1500 terug willen hebben, maar mijn budget reikt momenteel niet verdeer dan een oude 800, maar ik heb op beide lol
De 900 ken ik niet goed, volgens mij had die ook monovering achter, zelf prefereer ik liever de normale schokbrekers zeker als je vaker duo rijdt. die zijn makkelijk en beter in te stellen

Het is niet de grootte alleen die het er toe doet

'97 Vulcan Classic 800 "Black Dragon"
Naar boven
vfr63
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2015 8:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tips! De vering is best wel belangrijk. Ik ben zelf net iets boven de 100 kg Embarassed . Als het weer niet te slecht is, ga ik zaterdag proefrijden op een 900. Wordt nog wat. Ik heb nog nooit op een custom gereden. Ben benieuwd.
Naar boven
koibob
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 5:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind de 900 een lekkere motor maar zit er altijd alleen op .
Vrouwtje heeft zelf een motor vandaar.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Vulcan Rijders Forum Holland forum index -> De Babbelbox Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: